Gyakran Ismételt Kérdések

Digitális televíziózás

Digitális televíziózásnak nevezzük azt a technológiát, amikor a televíziós vevőkészülékek nem hagyományos, analóg jeleket vesznek, hanem digitálisat.
Az újonnan gyártott készülékek túlnyomó többsége már ennek a technológiának megfelelően készül, a régebbieket azonban el kell látni egy külső jelátalakítóval, úgynevezett „set top box”-szal, hogy továbbra is használhatóak legyenek.

Az alábbiakban olvashatják a digitális televíziózás előnyeit:
  • Több csatorna sugározható azonos sávszélességen, egy hagyományos csatorna (transzponder) helyén több digitális adás kaphat helyet
  • A hibajavításnak köszönhetően a vételi minőség romlása egy bizonyos szintig észrevehetetlen, ellenben a hagyományos TV-adásokkal, ahol szemmel is látható a romlás.
  • Jobb képminőség
  • Jobb hangminőség

Digitális csatornák hangolása

Abban az esetben, amikor a digitális csatornakiosztásban változás történik (pl. csatorna név változás, új csatorna a kínálatban, kikerülő csatorna stb), a vevő készülékek újrahangolása válhat szükségessé. A csatornák újrakeresése előtt célszerű a meglévő csatornalistát törölni, így arra hajlamos készülékeknél elkerülhető a csatornák duplázódása. Mielőtt a keresést elindítanánk, ellenőrizzük, hogy kábeles digitális/DVB-C módban indítjuk-e a hangolást! Lehetőség szerint a "hálózatos" vagy "gyors" keresési módok egyikét indítsuk el, mivel jóval rövidebb idő alatt készen lehetünk a beállítással, mint egy "teljes keresés" opció esetén. A megfelelő keresési mód kiválasztása után az alábbi hálózatunkra vonatkozó adatok megadását kérheti a készülék:
  • kezdő frekvencia: 114 MHz
  • végfrekvencia: 618 MHz
  • szimbólum sebesség: 6875
  • QAM muduláció: 256
Amennyiben az adatokat helyesen adtuk meg, a készülék általában 2 percen belül megtalálja a hálózatunkon fogható összes digitális csatornát.

Internet sebesség csökkenés

Internet elérésében nem feltétlen csak hálózati problémák játszhatnak szerepet, sebesség csökkenést okozhatnak bizonyos "féreg" programok, adatgyűjtő programok (worm, spyware), melyek - akár az Ön tudtán kívül - a háttérben futnak számítógépén. Időnként érdemes ezeket a programokat eltávolítani, melyre ingyenes szoftverek is letölthetőek, vagy szakember segítségét kérni.

Mielőtt hibabejelentést tenne...

Viharos időjárás esetén a sűrű felhőzet, valamint csapadék hatására a műholdas adások jelei átmenetileg jelentősen legyengülnek, előfordulhat hogy több csatornán is zajos kép, vagy teljes kiesés tapasztalható.

Mielőtt ügyfélszolgálatunkat hívná...

  • Győződjön meg róla, hogy az antenna csatlakozó kábel az aljzat és a tv készülék között jó-e, nincs-e valamilyen látható sérülés a kábelen.
  • Takarítás közben nem csúszott-e ki az aljzatból vagy tv készülékből a csatlakozó kábel.
  • Nem nyomták-e meg véletlenül az automata hangolást vagy más, a vételt befolyásoló kezelő szervet a tv távirányítóján.
  • Vételkieséskor (se kép, se hang esetén) nincs-e hátraléka az egyenlegközlőn.
  • Amennyiben videó készülékkel rendelkeznek és hibát tapasztalnak, csatlakoztassák az antennakábelt közvetlenül a tv készülékre, hátha a videótuner nem engedi át a jelet.
  • Ha van kép, de nincs hang, próbálja meg a tv távirányítójával a Menü pontban beállítani a hangnormát.
  • Házon belül több vételi hely esetén megnézni, hogy mindegyik tv-n rossz-e a vétel, esetleg a szomszédoknál van-e hasonló jelenség.
  • Kereskedelmi forgalomban kapható műanyag elosztók és gyenge fedettségű kábelek helyett használjon fém csatlakozót és minimum 3 fedettségű kábelt. Házon belüli szakszerű vételi hely kiépítését rendelje meg cégünknél.

Mielőtt Internet hibabejelentést tenne...

A kábelmodem tetején található standby gomb véletlen megnyomásával készenléti állapotba helyezi az eszközt, újbóli lenyomással ismét működésbe lép.
Ha a kábelmodemet egy korábban használt eszköz (pl. számítógép, router) után új eszközhöz csatlakoztatja, látszólag működőképes állapotban lesz, azonban - a korábbi kábelmodem kommunikációtól függően - max. 3 órát várnia kell, mire az újból IP-cím kiosztást kap.

Internet hibabejelentéskor...

Munkatársunknak azonnali segítséget jelent a hiba behatárolásában, ha a kábelmodem elején található ledek állapotát jelzi.

Levelező kiszolgálók a Micro-Wave hálózatán

smtp: mail.wave-net.hu, hitelesítést igényel
felhasználónév: a teljes wave-net-es email cím
jelszó: a fenti wave-net-es email címhez tartozó jelszó.
 
pop3: mail.wave-net.hu, hitelesítést igényel
felhasználónév: a teljes wave-net-es email cím
jelszó: a fenti wave-net-es email címhez tartozó jelszó.