Gyakran ismételt kérdések (GYIK)

 

Digitális televíziózás

Digitális televíziózásnak nevezzük azt a technológiát, amikor a televíziós vevőkészülékek nem hagyományos, analóg jeleket vesznek, hanem digitálisat.
Az újonnan gyártott készülékek túlnyomó többsége már ennek a technológiának megfelelően készül, a régebbieket azonban el kell látni egy külső jelátalakítóval, úgynevezett „set top box”-szal, hogy továbbra is használhatóak legyenek.

Az alábbiakban olvashatják a digitális televíziózás előnyeit:

Több csatorna sugározható azonos sávszélességen, egy hagyományos csatorna (transzponder) helyén több digitális adás kaphat helyet
A hibajavításnak köszönhetően a vételi minőség romlása egy bizonyos szintig észrevehetetlen, ellenben a hagyományos TV-adásokkal, ahol szemmel is látható a romlás.
Jobb képminőség
Jobb hangminőség

Digitális csatornák hangolása

Abban az esetben, amikor a digitális csatornakiosztásban változás történik (pl. csatorna név változás, új csatorna a kínálatban, kikerülő csatorna stb), a vevő készülékek újrahangolása válhat szükségessé. A csatornák újrakeresése előtt célszerű a meglévő csatornalistát törölni, így arra hajlamos készülékeknél elkerülhető a csatornák duplázódása. Mielőtt a keresést elindítanánk, ellenőrizzük, hogy kábeles digitális/DVB-C módban indítjuk-e a hangolást! Lehetőség szerint a "hálózatos" vagy "gyors" keresési módok egyikét indítsuk el, mivel jóval rövidebb idő alatt készen lehetünk a beállítással, mint egy "teljes keresés" opció esetén. A megfelelő keresési mód kiválasztása után az alábbi hálózatunkra vonatkozó adatok megadását kérheti a készülék:

  • kezdő frekvencia: 114 MHz
  • végfrekvencia: 618 MHz
  • szimbólum sebesség: 6875
  • QAM muduláció: 256

Amennyiben az adatokat helyesen adtuk meg, a készülék általában 2 percen belül megtalálja a hálózatunkon fogható összes digitális csatornát.

Internet sebesség csökkenés

Internet elérésében nem feltétlen csak hálózati problémák játszhatnak szerepet, sebesség csökkenést okozhatnak bizonyos "féreg" programok, adatgyűjtő programok (worm, spyware), melyek - akár az Ön tudtán kívül - a háttérben futnak számítógépén. Időnként érdemes ezeket a programokat eltávolítani, melyre ingyenes szoftverek is letölthetőek, vagy szakember segítségét kérni.

Mielőtt hibabejelentést tenne...

Viharos időjárás esetén a sűrű felhőzet, valamint csapadék hatására a műholdas adások jelei átmenetileg jelentősen legyengülnek, előfordulhat hogy több csatornán is zajos kép, vagy teljes kiesés tapasztalható.

Mielőtt ügyfélszolgálatunkat hívná...

Győződjön meg róla, hogy az antenna csatlakozó kábel az aljzat és a tv készülék között jó-e, nincs-e valamilyen látható sérülés a kábelen.
Takarítás közben nem csúszott-e ki az aljzatból vagy tv készülékből a csatlakozó kábel.
Nem nyomták-e meg véletlenül az automata hangolást vagy más, a vételt befolyásoló kezelő szervet a tv távirányítóján.
Vételkieséskor (se kép, se hang esetén) nincs-e hátraléka az egyenlegközlőn.
Amennyiben videó készülékkel rendelkeznek és hibát tapasztalnak, csatlakoztassák az antennakábelt közvetlenül a tv készülékre, hátha a videótuner nem engedi át a jelet.
Ha van kép, de nincs hang, próbálja meg a tv távirányítójával a Menü pontban beállítani a hangnormát.
Házon belül több vételi hely esetén megnézni, hogy mindegyik tv-n rossz-e a vétel, esetleg a szomszédoknál van-e hasonló jelenség.
Kereskedelmi forgalomban kapható műanyag elosztók és gyenge fedettségű kábelek helyett használjon fém csatlakozót és minimum 3 fedettségű kábelt. Házon belüli szakszerű vételi hely kiépítését rendelje meg cégünknél.

Mielőtt Internet hibabejelentést tenne...

A kábelmodem tetején található standby gomb véletlen megnyomásával készenléti állapotba helyezi az eszközt, újbóli lenyomással ismét működésbe lép.
Ha a kábelmodemet egy korábban használt eszköz (pl. számítógép, router) után új eszközhöz csatlakoztatja, látszólag működőképes állapotban lesz, azonban - a korábbi kábelmodem kommunikációtól függően - max. 3 órát várnia kell, mire az újból IP-cím kiosztást kap.

Internet hibabejelentéskor...

Munkatársunknak azonnali segítséget jelent a hiba behatárolásában, ha a kábelmodem elején található ledek állapotát jelzi.

Levelező kiszolgálók a Micro-Wave hálózatán

  • smtp: mail.wave-net.hu, hitelesítést igényel
  • felhasználónév: a teljes wave-net-es email cím
  • jelszó: a fenti wave-net-es email címhez tartozó jelszó.
     
  • pop3: mail.wave-net.hu, hitelesítést igényel
  • felhasználónév: a teljes wave-net-es email cím
  • jelszó: a fenti wave-net-es email címhez tartozó jelszó.

 

 


 

Leírások, használati útmutatók

 

 

 

Cégünk

Micro-Wave Kft.

 

SZÉKHELY: 9026 Győr, Kagyló u. 1.


Cégjegyzékszám: 08-09-015148

Adószám: 14004715-2-08

Nyitvatartás

Irodáink nyitvatartásáról

a KAPCSOLAT menüpontban

tájékozódhat.